תקנון בית הספר
התקנון לתלמיד נועד להעביר מידע על בית הספר, על הכללים ועל אורחות החיים הנהוגים בו.
הנהלים המפורטים בתקנון הינם בהתאם לחוזר מנכ”ל משרד החינוך והם אמצעי ולא מטרה ומהווים תנאי חשוב והכרחי לקיום מסגרת לימודית- חברתית- ערכית תקינה, שאנחנו בטוחים שיתרמו לאווירה טובה ולחיזוק תחושת הביטחון של כל באי בית הספר.
כל תלמיד זכאי לתנאים המאפשרים שהות נעימה ובטוחה בתחומי בית הספר ולמידה טובה ויעילה .
גבולות ברורים, אחידים ומוקפדים יפחיתו את רמת החיכוך ואת העימותים ויאפשרו פניות ללמידה ומיצוי היכולות האישיות של כל התלמידים.
פרק 1: ציות להוראות של צוות בית הספר
התנהגויות מצופות | |
-יש להתנהג באופן נאות, על-פי הכללים הנהוגים בבית הספר.
-על התלמידים להישמע להוראות הצוות החינוכי, מורים ועובדים, גם אם ההוראות ניתנו על-ידי אנשי צוות שהתלמיד אינו מכיר באופן ישיר, ובכלל זה מורה תורן/ממלא מקום. -חל איסור מוחלט על מעבר של תלמידים משטח החטיבה לתיכון, למעט קניה בקפיטריה. -חל איסור מוחלט על מעבר של תלמידים משטח התיכון לחטיבת הביניים, במהלך כל יום הלימודים, אלא באישור הצוות. -חל איסור מוחלט על יציאה משטח בית הספר במהלך יום לימודים, אלא באישור הצוות |
|
גורם מטפל:
• מורה שנכח באירוע • מחנך הכיתה /רכז השכבה |
דרכי אכיפה:
• התנהגות שאינה עומדת בציפיות תגרור רישום משמעת . • במידה והאירועים חוזרים על עצמם או במקרים חריגים יוזמנו הורים והתלמיד יידרש להישאר בבית הספר בהתאם לשיקול דעתו של מחנך הכיתה. |
פרק 2: הופעה חיצונית ותלבושת בית ספר
התנהגויות מצופות | ||
הגעה לבית הספר (כולל למבחני בגרות, ימי תגבורים) הינה בתלבושת אחידה בלבד.
תלבושת קיץ: חולצת טריקו עם סמל בית הספר מודפס. תלבושת חורף: בעונת החורף נאפשר עליונית עם רוכסן ללא הדפסים מעל חולצת בי”ס עם סמל בי”ס מודפס או עליונית סגורה חלקה (ניתן עם ציור קטן בחלק הקדמי). ● בשיעורי חנ”ג התלמיד יתאמן בתלבושת ספורט (חולצת בי”ס ונעלי ספורט). מומלץ להביא חולצת בי”ס להחלפה לאחר שיעור חנ”ג. ● יש להופיע במכנסיים באורך מלא או עד הברך וללא קרעים/שפשופים. ● אין להגיע בנעליים פתוחות לביה”ס כפכפי פרווה למיניהם או בנעלי עקב – מטעמי בטיחות, עפ”י הוראות משרד החינוך. ● אין להגיע בחולצות גופיה/חולצות קרועות/חולצות חושפות בטן או כתפיים/מכנסונים קצרים. ● בטקסים חגיגיים על התלמיד להופיע בחולצת בי”ס לבנה בלבד, ללא הודעה מראש. *יש אישור להגיע עם נעלי טבע נאות או בדגם זהה למעט עם פס אחד רחב. |
||
גורם מטפל:
• המנהל התורן בתורנות הבוקר בשער ירשום את שמו של התלמיד ויעביר לרכז השכבה להמשך טיפול . • המנהל התורן יכניס את התלמיד לספריית בית הספר עד לטיפול של המחנך או רכז/ת השכבה. • המורה המקצועי ירשום אירוע משמעת לתלמיד וישלח אותו לרכז השכבה/לסגנית/למנהלת. • המורה המקצועי ישלח את התלמיד למחנך/ת כיתה/לרכזת השכבה. • מחנך יעקוב אחר רישומי כיתתו ,ולאחר שלוש פעמים יזמן המחנך את הורי התלמיד. |
דרכי אכיפה:
• תלמיד שיופיע ללא תלבושת לא יורשה להיכנס לשיעורים ותירשם לו הערת משמעת. • במקרים חוזרים ונשנים יוזמנו הורי התלמיד והתלמיד ישלח לביתו ותישקל הורדה בציון ההתנהגות בלי קשר לרישומי המשמעת שלו. |
פרק 3: אלימות מילולית פיזית
התנהגויות מצופות | ||
-חל איסור מוחלט להשתמש כלפי אדם מבאי ביה”ס באלימות מילולית ו/או פיזית בכל דרך לרבות: חרם, הפצת שמועות באינטרנט ו/או באמצעות מכשירים ניידים, הצקות ומעשה בריונות.
– אלימות מילולית ו/או פיזית כלפי הצוות החינוכי ועובדי המוסד החינוכי הינה חמורה ואסורה בהחלט!. |
||
גורם מטפל:
• המורה שנכח באירוע. • מחנך ורכז שכבה • במקרים חוזרים, יידוע יועצת השכבה ומנהלת בית הספר
• מנהלת בית הספר, צוות הנהלה ומחנך הכיתה. |
דרכי אכיפה:
• לתלמיד שינהג באלימות מילולית כלפי תלמידים תירשם הערת משמעת והוא יידרש לתיקון מעשיו. • במידה וההתנהגות נשנית יעשה בירור והתלמיד הפוגע יורחק מהשיעור, המחנך והוריו יעודכנו ותישקל הורדת ציון בהתנהגות ללא קשר למספר רישומי המשמעת שלו. • במקרה של אירוע אלימות פיסית ירשם אירוע התנהגות חריג ,ההורים יעודכנו והתלמיד יורחק מבית הספר באופן מידי. • במקרה של אירוע אלימות חריג תשקול הנהלת בית הספר מעורבותמשטרה. • תלמיד שקיבל ציון “טעון שיפור” בהתנהגות יידרש לפעולת תיקון, לעשייה חיובית למען הקהילה או למען בית הספר או השתתפות בקבוצת העצמה. • במידה ולא יחול שיפור בהתנהגות יישקל המשך לימודיו של התלמיד בבית הספר. • בכל מקרה של פגיעת תלמיד באיש צוות או עובד בבית הספר, האירוע יתועד, הפיקוח ואגף החינוך יעודכנו לגבי האירוע והתלמיד יושעה כתגובה מידית. בהתאם לאופי האירוע יוחלט על מספר ימי ההשעיה החל מ- 3 ימים ועד 7 ימים. |
|
בהתאם לאופי האירוע ואירועים אחרים שהתלמיד מעורב בהם המועצה הפדגוגית תחליט על העברת התלמיד לכיתה אחרת עם שובו מההשעיה. | | |
במקרים חריגים מנהל בית הספר יפנה למפקח הכולל כדי שייכנס ועדה לא יאוחר מ-3 ימים מהתרחשות האירוע ,ויחל הליך להעברת התלמיד למוסד חינוכי אחר. | |
פרק 4: נוכחות ועמידה בזמנים
התנהגויות מצופות | ||
איחורים
-בהישמע הצלצול, על התלמיד להיות בכיתה. -התלמיד אינו רשאי לעזוב את שטח בית הספר ללא אישור. |
||
גורם מטפל:
• מורה מקצועי/מחנך • רכז/ת שכבה
|
דרכי אכיפה:
• איחורי בוקר- לתלמיד המאחר תירשם הערת משמעת. • לתלמיד המאחר במהלך היום תירשם הערת איחור. • במקרים חריגים או במקרים החוזרים על עצמם תלמידים ישלחו למחנך /רכז/ת השכבה או לסגנית להמשך טיפול ותישקל הורדה בציון ההתנהגות, ללא קשר למספר הרישומים. המורה ידווח למחנך ויידע את ההורים. • בהתאם להחלטת המורה, התלמיד יידרש להשלים שעות בשעה 7:45 או להישאר בתום יום הלימודים. • תלמיד שקיבל ציון “טעון שיפור “בהתנהגות יידרש לפעולת תיקון, לעשייה חיובית למען הקהילה או למען בית הספר או השתתפות בקבוצת העצמה. |
|
היעדרויות
-תלמיד שנעדר מבית הספר חייב להציג אישור הורים בהיעדרות של עד 5 ימים. -היעדרות מעל 5 ימים מחייבת אישור רפואי. -אין לצאת במהלך השיעורים לפגישות עם בעלי תפקידים בבית הספר ללא אישור המורה המקצועי. -תלמיד היודע שעליו לצאת לפני תום הלימודים יצטייד באישור. -תלמיד החש ברע, לא יעזוב את שטח בית הספר ללא אישור מחנך/ רכז שכבה/ רכז תורן. -חל איסור מוחלט לעזוב את שטח בית הספר לפני השעה . 12:00 . יציאה משטח בית הספר תעשה רק לאחר יידוע המחנך וקבלת אישור יציאה מבעל תפקיד. |
||
גורם מטפל:
• מורה מקצועי • מחנך • יועצת השכבה /רכז/ת שכבה
|
דרכי אכיפה:
המורה ירשום הערת היעדרות וידווח למחנך, להורים על היעדרויות במהלך יום הלימודים. המחנך יקיים מעקב ויעדכן את ההורים וגורמים רלוונטיים. בהתאם ל”שיטת המנות” במידה וההיעדרויות אינן מוצדקות ,יורד לתלמיד ציון במקצוע. תלמיד שירבה להעדר מבית הספר ללא הצדקה, יועבר לטיפול קצינת ביקור סדיר. במידה ותלמיד מאושפז בבית החולים, המחנך יעדכן את רכז/ת השכבה והנהלת בית הספר. |
|
פרק 5: משמעת והתנהגות נאותה
גורם מטפל | התנהגויות מצופות |
עישון בשטח בית הספר
-חל איסור מוחלט לעשן בתחומי בית הספר ובכל פעילות המאורגנת על ידי בית הספר – חל איסור חמור על הכנסת ושתייה של משקאות חריפים או אנרגיה בשטח בית הספר או בפעילות בית ספרית. |
|
גורם מטפל:
• המורה שנכח באירוע/מחנך הכיתה/ רכז שכבה. • מחנך הכיתה/רכזת השכבה. • יועצת השכבה • מחנך הכיתה יוודא שהתלמיד ביצע את החלטות שהתקבלו.
|
דרכי אכיפה:
• המורה שנכח באירוע יעביר ידווח למחנך הכיתה/ רכז שכבה. האירוע יתועד. • תלמיד שימצא מעשן או שותה בתחומי בית הספר או בפעילות מטעם בית הספר יורחק מהלימודים או מהפעילות באופן מידי. • מחנך הכיתה יעדכן את ההורים ויתעד את האירוע. • תוטל על התלמיד מטלה חינוכית הקשורה לאירוע. • במקרים חוזרים ונשנים יוזמנו הורי התלמיד, תוצע תוכנית התערבות ויורד ציון בהתנהגות בתעודה ללא קשר למספר רישומי המשמעת.
|
שימוש בטכנולוגיה אישית בזמן שיעור )טלפונים ניידים, מצלמות, “אייפדים” וכו'(
-כל שימוש בטכנולוגיה אישית, בכלל, ובטלפון נייד בפרט, בשיעור ובזמן בחינות אסור בהחלט. -חובה על התלמיד להשאיר את המכשיר בתיק כשהוא במצב כבוי או לחילופין להפקיד את מכשיר הטלפון אצל המורה בתחילת כל שיעור. אין להניחו בשום מקרה על שולח התלמיד בכיתה. -צילום במהלך שיעור באמצעות טלפון נייד אסור בהחלט . צילום בפעילות מחוץ לבית הספר ייעשה בהתאם להוראות הצוות ובתנאי שלא יפגע בכבוד המצולם ובצנעת הפרט שלו. -השימוש במכשיר במהלך פעילות מחוץ לבית הספר ייעשה בהתאם להוראות הצוות החינוכי. |
|
גורם מטפל:
• מורה שנכח בכיתה.
• מחנך/ רכז שכבה לצורך זימון ועדכון הורים לגבי החלטות. |
דרכי אכיפה:
• המורה יקיים שיחת בירור, האירוע יתועד ותירשם הערת משמעת • אם המקרה חוזר על עצמו המורה ידאג שהתלמיד יפקיד את המכשיר אצל מחנך הכיתה/רכז השכבה/מנהלת בית הספר/במזכירות בית הספר עד סוף יום הלימודים . • במקרים של שימוש חוזר בטלפון נייד בזמן שיעור )הצבת הטלפון על השולחן, קבלת שיחות, שליחה וקבלה של מסרונים( התלמיד לא יורשה להיכנס לשיעורים ויורד ציון בהתנהגות בתעודה. |
תקנון לניהול כיתת טאבלטים
-יש להביא את הטאבלט מוטען בכל יום. -השימוש בטאבלט ייעשה למטרות השיעור בלבד. -בתחילת כל שיעור הטאבלט יונח כשהוא סגור על השולחן. -שימוש בטאבלטים במהלך השיעור ייעשה באישור המורה בלבד. -כאשר אין שימוש בספרי הלימוד או ברשת למען הלמידה, יש לסגור את הטאבלט. -הכתיבה בשיעור תעשה במחברות בלבד )למעט תלמידים מאובחנים אשר מאושרים על-ידי יועצת השכבה.( |
התנהגות והשתתפות בטקסים ובפעילויות בית ספריות
-ההשתתפות בטקסים ובפעילויות פנים וחוץ-בית-ספריות היא חלק מתכנית החובה של בית הספר. -הנוכחות וכללי ההתנהגות בכל פעילויות בית הספר מחייבים, ויש להקפיד עליהם הקפדה יתרה. |
|
גורם מטפל:
רכזת שכבה /מחנך הכיתה |
דרכי אכיפה:
• תלמיד שלא ישתתף באירועים בית ספריים כגון הרצאות, הצגות ,טקסים וכנסים יידרש לכתוב עבודה הקשורה לנושא. הגשת העבודה כנדרש מהווה תנאי להשתתפות בשיעורים על פי מערכת השעות. • במקרים חוזרים תירשם הערה בתעודה או יורד ציון בהתנהגות . • במקרה של התנהגות לא נאותה בטיולים התלמיד לא יורשה להשתתף בטיולים עתידיים . במקרים חריגים תתאפשר יציאה בליווי מבוגר. |
שמירה על טוהר הבחינות
-חובה על התלמיד לשמור על כל התקנות וההנחיות הנוגעות להקפדה על טוהר הבחינות. |
|
גורם מטפל:
• מורה מקצועי/רכז מקצוע/מנהלת פדגוגית /רכז בגרויות. • מחנך הכיתה |
דרכי אכיפה:
• במקרה של העתקה בזמן מבחן תפסל הבחינה, הציון יהיה 0 ולא תהיה אפשרות לגשת למועד ב .’ • במקרה של הפרת טוהר הבחינות בבגרויות, משרד החינוך רשאי לפסול את הבחינה ולהשעות את הזכות לתעודה עד להבחנות חוזרת ואף השעיית אפשרות להבחנות חוזרת. • המורה יתעד את האירוע ותרשם הערת משמעת. |
פרק 6: שיעורי חינוך גופני
התנהגויות מצופות | |
-על התלמיד להגיע בתלבושת ספורט הכוללת: חולצת בית ספר, מכנס טרנינג או טייץ ונעלי ספורט.
-פטור מחינוך גופני יינתן על סמך אישור רפואי בלבד . בכל שנה יש לחדש את האישור הרפואי במידה והבעיה הרפואית עדיין קיימת. |
|
גורם מטפל:
• מורה לחינוך גופני. • מחנך/ רכז בגרויות . |
דרכי אכיפה:
• היעדרות משעורים למעלה מ-%20 תגרור הורדה בציון בתעודה. • על-פי הנחיות משרד החינוך ציון שלילי בחינוך גופני ימנע זכאות לתעודת בגרות.
|
פרק 7: פגיעה ברכוש בית הספר
התנהגויות מצופות | |
-חובה על התלמיד לשמור על רכוש בית הספר ועל הניקיון. | |
גורם מטפל:
• המורה שנוכח באירוע. • מחנך הכיתה/ רכז/ת השכבה. |
דרכי אכיפה:
• תלמיד שיפגע ברכוש בית הספר יחויב לשאת בהוצאות או לחילופין, לסייע בעבודות בית הספר. • המורה שנוכח באירוע יתעד את המקרה. • בהתאם למאפייני האירוע יורד ציון בתעודה.
|
שיטת המנות להערכת תפקודי לומד
הערכת הישגי התלמידים מושפעת מהתפקוד הלימודי של התלמיד. בבית הספר מופעלת “שיטת המנות” שמאפשרת להעריך את התפקוד הלימודי של התלמידים .
להלן המפתח להערכת ההתנהגות:
- כל רישום על הפרעה, אי ציות לאיש צוות, אלימות מילולית, עישון, פגיעה ברכוש או אירוע חריג, מוריד 1 נק.’
- כל רישום על איחור, או שימוש בנייד בשיעור מוריד 2 נק.’
- כל רישום על או תלבושת או אירוע משמעת אחר יוריד 1 נק.’
- רישום הערת ציון לשבח תוסיף 1 נק’.
***חשוב להדגיש, שמעורבות באלימות פיסית יגרור זימון הורים והשעיה מבית הספר/משיעורים, ירשם כאירוע חריג ותישקל הורדה בציון ההתנהגות בלי קשר למספר הרישומים.
בהתאם לטווח הנקודות שיצבור תלמיד יקבע ציון ההתנהגות ; 85 נק ‘– 100 נק’ א’=טוב מאוד.
70 נק- 84 נק’ ב’=בינוני.
50 נק ‘– 69 נק’ ג’=אינו הולם.
0 נק ‘ – 49 נק ‘ ד’=טעון שיפור.
להלן מפתח לקביעת הציון במקצוע:
הציון במקצוע יושפע מנוכחות התלמיד/ה בשיעורים . היעדרות משיעורים ללא הצדקה תגרור הורדה בציון במקצוע .
%10-%0 – היעדרות – לא ירדו נקודות מהציון.
%20-%11 – ירדו 5 נקודות.
%30-%21 – ירדו 10 נקודות.
%40-%31 – ירדו 15 נקודות.
%50-%41 – ירדו 20 נקודות.
%60-%51 – ירדו 25 נקודות.
%80-%61 – ירדו 30 נקודות.
מעל %81 היעדרות, ירדו 100 נקודות.
כל רישום על “הצטיינות” בשיעור יוסיף לתלמיד 1 נקודות.