תפיסה פדגוגית שש-שנתית
בית ספרנו חרט על דגלו טיפוח מצוינות, ערכים ומנהיגות. מכאן שיש לראות את התהליך הפדגוגי כרצף שש שנתי; המתחיל מכיתה ז’, עם כניסתו והתאקלמותו של התלמיד לחטיבה ועד סיומו של התלמיד בבגרות מלאה ואיכותית בסוף כיתה י”ב.
מידת ההשקעה ולקיחת אחריות על תהליך הלמידה, הם המפתח לקידום ההישגים הלימודיים, הערכיים והמוסריים של תלמידי בית ספרנו. אנו שוקדים ועמלים לשיפור מתמיד של איכות ההוראה, לגיוון תחומי הדעת ופעילויות ההעשרה על מנת לחנך להיות אזרחים שותפים, מעורבים ופעילים בחברה, בני תרבות וחינוך, בעלי מיומנויות, יוזמות, יצירתיות, סקרנות, חשיבה ביקורתית וכאלה שמביאים לידי ביטוי את יכולותיהם וכישוריהם בתחומים שונים ושלוקחים אחריות על עצמם ועל הסובבים אותם בקהילה.
בהתאם לתפיסה זו, נגזרו השנה תכניות לימודים ופעילויות ההעשרה ייחודיות שיאפשרו מתן כלים לתלמידים לשפר את תהליכי הלמידה, להתעניין, להעמיק ולהצטיין.
תלמידי כיתות ז’ החדשים יזכו ללמוד במסגרת כיתות 2021 בלמידה רב תחומית באשכול הומניסטיקה. למידה המאפשרת טיפוח חשיבה הוליסטית באמצעות שילוב תחומי דעת. הלמידה תתבסס על פרויקטים מבוססי “שאלה פוריה” בדגש על נושאים מרכזיים ותפקודי לומד של המאה ה-21.
תלמידי שכבת ח’ ימשיכו בבחירת תחומי העשרה מגוונים במסגרת קמפוס 2021 וייחשפו לקורסים ייחודיים: העצמה אישית, יזמות, פרויקט חלל ע”ש אילן רמון, סינית, ריקוד, חינוך פיננסי, צילום, תקשורת ועוד.
תהליך הלמידה בכל השכבות יאפשר גמישות במקום, בזמן, בתוכן ובעיקר בהערכה. תינתן אפשרות לתלמידים לייצג את הידע שרכשו באמצעים מגוונים – צילום, סרטון, כתיבה יצירתית, ייצוג אמנותי וכו’. חלק מההערכה תינתן כמשוב תלמידים / עמיתים וחלק כמשוב מורים / מומחי ידע.
תלמידי שכבת ט’ ילמדו כחלק מ”בית דו-שנתי” ט’-י’ ויהוו חטיבה אחת. תכניות הלימודים / המיומנויות / המורים יהיו על הרצף השש שנתי. 30% מחומר הלימוד יוערך בהערכה חלופית על-פי תכנית ההיבחנות החדשה של משרד החינוך.
בכל שכבות הגיל בחטיבת הביניים יונהג בשנת הלימודים תשע”ו פרויקט “מנהיגות תמידים” בו יוכשרו ‘תלמידים מאמנים’ במקצועות השונים וחלק מהשיעורים יתנהלו בשיטת המנהיגות/ הנבחרת כשתלמידים מאמנים את חבריהם.
שתהיה שנת לימודים מוצלחת ופורייה.
אביב אופנהיים איקה קורח
רכז פדגוגי חטיבת ביניים רכזת פדגוגית חטיבה עליונה